Pożegnalny Tajwan

Ostatni przejazd po Tajwanie. Rano wyszedłem jeszcze raz spróbować znaleźć jakieś pamiątki, a potem ruszyłem dalej. Miałem niewielki dystans do ostatniego noclegu, ale jakoś tak wyszło, że dojechałem do morza. Piasek trochę poprzeszkadzał, trochę też wiatr i nie zostałem długo. Dotarłem do dzisiejszego celu, dałem ostatnią szansę Tajwanowi i tym razem zebrałem trochę pamiątek. Wróciłem do domu gościnnego, gdzie zostawiłem moje pudło rowerowe.
Przyleciałem na Tajwan pełen optymizmu, jednak od razu po przylocie przeraziłem się. Szary i smutny krajobraz okazał się, całe szczęście, tylko mgłą. Za radą spotkanych turystów ruszyłem wokół Tajwanu zgodnie ze wskazówkami zegara, dzięki czemu trafiłem do stolicy, gdzie po raz pierwszy miałem okazję zobaczyć nocny market.
Zaskakujące były drogi. W porównaniu do Japonii, nie musiałem jechać chodnikami, bo tych nie było. Były za to szerokie pobocza. W miastach zastawione parkującymi pojazdami, ale za nimi jechało się wygodnie – zero krawężników. Problem stanowili skuterzyści, bo skuter jest najpopularniejszym środkiem transportu na Tajwanie i widok grupy kilkunastu czy kilkudziesięciu skuterzystów wyprzedzających jeden drugiego mroził krew w żyłach. Całe szczęście nie miałem z nimi bliższego spotkania. Denerwujące było też długie oczekiwanie na czerwonych światłach.
Odwiedziłem wiele ciekawych miejsc. Jiufen, który jest przepiękną górską wsią z uliczkami ozdobionymi czerwonymi lampionami, malownicze wschodnie wybrzeże usłane czarnymi plażami o lazurowych wodach, punkt wysunięty najdalej na południe, Tainan, dawną stolicę oraz wiele innych. Pozostaje masa miejsc, które przegapiłem lub na które zabrakło czasu. Może jeszcze kiedyś tutaj wrócę.
Kategoria za granicą, z sakwami, kraje / Tajwan, na trzech kółkach, wyprawy / Tajwan 2018, rowery / GT

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa edyni