Szczecińskie labirynty

Zaskoczył mnie przymrozek. Drogi były pokryte szadzią, przez długi czas utrzymywała się ujemna temperatura. Wiatr zmienił się na południowo-wschodni, więc do Pyrzyc jechało się okropnie. Było mi zimno, a ile pagórków pojawiło się po drodze.
Nie byłem w Pyrzycach parę lat. Pozwoliłem sobie objechać mury miejskie. Drogi dla rowerów mają tam tylko dla wtajemniczonych. Gdzieniegdzie były przejazdy rowerowe, ale poza nimi nie było żadnych znaków. Na koniec zatrzymałem się na rozgrzewającą kawę, bo porządnie przemarzłem.
Droga wojewódzka do Szczecina miała szerokie pobocze. Do tego wiało w plecy, więc nie czułem zimna. To była dobra droga, ale zjechałem z niej, aby zbadać szlak na nasypie dawnej linii kolejowej. Był oznaczony białą plakietką, więc pewnie nie wybrali mu numeru lub nie planują rozbudowywać tego szlaku.
Początek trasy nie zachwycał, ale wjazd do Puszczy Bukowej to zmienił. Drzewa porastające wzniesienia wyglądały pięknie. Za dużo czasu spędziłem na płaskich drogach, żeby tego nie doceniać. Wjechałem do Szczecina, szlak przestał podążać po torach, więc skręciłem na szlak 20A, który był łącznikiem na Trasie Pojezierzy Zachodnich. Początek leciał po leśnych drogach, ale potem pojawił się kolejny wyasfaltowany kawałek nasypu dawnej linii kolejowej. Chyba nawet ta sama linia, którą biegł nieoznaczony szlak.
Skończył się szlak, a zaczął horror. Szczecin ma najbardziej nieprzemyślany układ dróg dla rowerów, jaki widziałem. Istny labirynt, bo nie było żadnych znaków, trafiłem na kilka ślepych dróg, chyba nawet jechałem pod prąd, kilka dróg skończyło się na chodnikach. Koszmarne miasto. Rozważałem któregoś razu spędzić w nim kilka dni z rowerem, ale po tej wycieczce rozmyśliłem się. Było mi zimno, więc przez wielki plac budowy, jaki znajduje się w centrum, dostałem się na dworzec i zakończyłem wyprawę.

Kategoria dojazd pociągiem, kraje / Polska, po dawnej linii kolejowej, Polska / zachodniopomorskie, z sakwami, wyprawy / Odra 2022, rowery / Fuji

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa aoree

11:53 niedziela, 23 stycznia 2022
Puszcza Wkrzańska nie jest zbyt piaszczysta? Blue Velo jest ładne, choć ten krótki leśny odcinek wymaga pory suchej. Puszcza Bukowa przypomina mi Trójmiejski Park Krajobrazowy, ale widziałem tylko obrzeża tego pierwszego, więc jeszcze nie mam pełnego porównania.
23:20 sobota, 22 stycznia 2022
Jako poznaniak od dziesięciu lat regularnie jeżdżący po Szczecinie i okolicach się wypowiem. Przejechać ze wschodu na zachód Szczecina to droga przez mękę. Aczkolwiek i tak jest lepiej niż było. Po samym mieście nie ma co jeździć, ale za to na MTB warto się wybrać do Puszczy Wkrzańskiej lub Puszczy Bukowej. Szosą można skoczyć na niemieckie asfalty lub do Nowego Warpna. Trasa wokół Zalewu Szczecińskiego to dobra propozycja na gravela. Idealnych szutrów nie brakuje na Blue Velo - to z opcją: dojazd lub powrót pociągiem.
10:38 sobota, 15 stycznia 2022
Ja podpoznańską Szreniawę potrafię pomylić z karkonoską Szrenicą :P
Odnoszę wrażenie, że lasy w tamtych okolicach zatrzymują się na jesieni :)
Kaczuchy wyróżniały się na tle szarości :D
11:14 piątek, 14 stycznia 2022
W poprzednim komentarzu miało być Pyrzyce, a skojarzenie do Pyrzowic*
11:11 piątek, 14 stycznia 2022
Na samym początku Pyrzowice skojarzyły mi się z tymi śląskimi i lotniskiem.
Interesująca trasa, szczególnie podobają mi się odcinki leśne, fajne kaczuchy też dorwałeś (potoczna nazwa lokomotyw 401Da) ;)
23:17 czwartek, 13 stycznia 2022
Miast otoczonych murami trochę w Polsce jest. Można zwiedzać :)
Gdyby jeszcze ruch był normalny. Nie lubię czuć oddechu spalin na karku :P
22:50 czwartek, 13 stycznia 2022
O, kiedyś bywałem u koleżanki w Pyrzycach. Fajne mury tam były. I nie tylko :)

Szczecin rowerowo nie jest mi znany, ale znam jedno podstawowe podejście: jeśli śmieszki nie są logiczne, należy je olewać. Polecam :)
21:27 czwartek, 13 stycznia 2022
I ładne drogi dla rowerów na dawnych liniach kolejowych :D
21:26 czwartek, 13 stycznia 2022
Typowe klimaty zach-pomu :)
mury, kościoly, wieże
Park Narodowy „Ujście Warty”