Zimowy WPN

Napisałbym, czego to nie planowałem na ten weekend, ale przejdę od razu do opisu tej krótkiej wycieczki. Ruszyłem na południe ku Wielkopolskiemu Parkowi Narodowemu. Słońce oślepiało, a ulice były mokre. Trochę obawiałem się wjeżdżać w teren, ale nie było tak źle. Ziemia była zamarznięta, więc nawet piaszczyste odcinki nie stanowiły żadnego kłopotu. Przejechałem po szlaku wzdłuż Warty, a potem odbiłem na Puszczykowo. Chciałem zobaczyć drogę dla rowerów, która od paru lat plątała się po mapie w mało dostępnej okolicy. Okazało się, że to ścieżka rowerowo-edukacyjna. Dostrzegłem tylko jeden plan obszaru z oznaczeniem dla wtajemniczonych, że droga jest dla rowerów, więc musiałem omijać pieszych. Na końcu była ciekawostka w postaci znaku drogi dla rowerów, ale umieszczonym przy wejściu na drogę dla pieszych, którą widziałem oznaczoną na wspomnianym planie. Jak widzę po rowerzystach jeżdżących po szlakach dla pieszych czy w ogóle po drogach niebędących szlakami na terenie parku, to pewnie dyrekcji jest obojętne prawidłowe oznaczenie szlaków.
Żałowałem, że ruszyłem tak późno, bo słońce coraz rzadziej zerkało zza chmur, aż kompletnie zniknęło. Zrobiło się chłodno, więc pojechałem tylko do Jezior. Rozwalili wygodną drogę, która była alternatywą dla dziurawego asfaltu. Koszmarnie wytelepało mną. Potem jeszcze kawałek po betonowych płytach, dalej po szlakach i w Komornikach wjechałem na nową drogę dla rowerów. Krawężniki niewygodne, ale telepało zdecydowanie mniej, niż gdyby jechać drogą z płyt betonowych.
Kategoria kraje / Polska, Polska / wielkopolskie, terenowe, Wielkopolski Park Narodowy, rowery / Fuji

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa acyse

22:18 poniedziałek, 17 stycznia 2022
Andale mieszka zaraz obok, ja mam dalej i trzymam pieczę nad Dębiną :) Ale faktycznie, kolekcja jest obszerna, taką perspektywę (z pomostu) chyba też wklejałem, jednak nigdy z lodem w tle :)
22:10 poniedziałek, 17 stycznia 2022
Mieszkam obok parku, to już jakąś kolekcję zdjęć z tą wieżą z różnych perspektyw zebrałem. Trollking pewnie też :)
20:58 poniedziałek, 17 stycznia 2022
Zdjecia jak zwykle świetne, wieżę widziałem już u trolla, ale takiego kadru chyba jeszcze nie..
22:34 niedziela, 16 stycznia 2022
Regularnie zbaczam, szczególnie idąc z psem :) Tylko ostatnio okazji oraz czasu ku temu nie było.
18:46 niedziela, 16 stycznia 2022
Mogli tam zrobić po prostu szlak, jak w reszcie parku i nie byłoby problemu.
Polecam zboczyć z trasy ;)
00:26 niedziela, 16 stycznia 2022
Aktualna dyrekcja WPN to oczywiście Dupna Zmiana, więc wiadomo, czego się spodziewać. Polowania, mimo że nie można, debilne oznakowania, takie tam.

W ogóle to chore, żeby w lesie robić ścieżki dla tych, a nie dla innych. Las jest dla zwierząt, ludzie są tam gośćmi. Jeśli ktoś się potrafi zachować, szanując naturę, ma prawo poruszać się wszędzie, czy na nogach, czy rowerem. Oczywiście wyjątkiem powinny być auta, motory oraz quady. I tylko one.

Wiem, utopia. Żyjemy w kraju z nadreprezentacją debili.

Fotki świetne. Aż zatęskniłem, za blisko mam :)