Łożyska wymienione

Od kilku tygodni niepokoiło mnie w gravelu stukanie w piaście, które nasiliło się w ostatnim czasie. Dokształciłem się i wyciągnąłem stare łożyska maszynowe. Dzisiaj pojechałem do sklepu po nowe, potem jeszcze po narzędzia do wciśnięcia ich w piastę i znów miałem całe koło. No, prawie, bo coś jest źle spasowane. Oś ma luz. W sumie już wcześniej miała, ale z nabytą wiedzą wiem, jak wyregulować koło, aby zminimalizować możliwość uszkodzenia łożysk. Przez ten luz nie mogę skręcić konusów, więc czeka mnie wymiana piasty, ale odłożę to, aż znów będzie coś nie tak z kołem. Liczę, że nie będzie to szybciej niż za kolejne pół roku.
Wyszedłem ponownie przed wieczorem, żeby sfotografować kawałek wiosny, ale było późno, za dnia widoki bardziej uwodziły. Zapomniałem, że ulice są niebezpieczne. Dzisiaj baba na mieszczuchu prawie doprowadziła do karambolu, wyjeżdżając z podporządkowanej. Jechała pod prąd po kontrapasie i wymusiła pierwszeństwo na rowerzyście na przedzie kolumny rowerzystów. Do tego podczas fotografowania kwiatów znów wdepnąłem w czyjeś odchody, a podczas powrotu towarzyszył mi deszczyk.

Kategoria kraje / Polska, po zmroku i nocne, Polska / wielkopolskie, rowery / GT

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa uczas

20:56 wtorek, 16 kwietnia 2024
Poprzednie koło pół roku temu też wymieniłem z powodu luzów w piaście. Jakiś urok.
Widziałem filmy instruktażowe z wymianą tych łożysk kulkowych i wydaje się to prostsze :)
Dziwne, że niektórzy dożywają swojego wieku :)
23:50 poniedziałek, 15 kwietnia 2024
Często tak bywa, że te piasty z łożyskami maszynowymi, jak złapią jakieś luzy są już tylko do wywalenia, nie mniej jednak, gdyby była to piasta na tradycyjnych kulkach zabawy jest zawsze więcej.
Ja jakiś czas temu próbowałem wyedukować jedną panią, że na skrzyżowaniach ścieżek też panują pewne zasady ruchu kto ma pierwszeństwo, jak choćby reguła prawej ręki...ale po rozmowie ręce mi opadły, niektórzy po prostu nie powinni prowadzić jakichkolwiek pojazdów...
01:12 poniedziałek, 15 kwietnia 2024
Remontuję mojego gravela i wyczyściłem chyba wszystko, a stukanie nie ustało ;/
18:17 niedziela, 14 kwietnia 2024
Stuki puki w rowerze też mnie irytują. Rower mu latać :)
Ostatnio lekko pukało u mnie w supporcie, a winowajcą było niedokręcone lewe ramię korby.
00:15 niedziela, 14 kwietnia 2024
Może z wiatrakami, ale walczę :) No ale fakt, naród "nie umie" w rozumienie przepisów...
23:36 sobota, 13 kwietnia 2024
Jest ciasno, ale tam jeszcze nie miałem nieprzyjemności. O ile Ostatnia została zaprojektowana jako idiotyczna dwukierunkowa, o tyle na Bohaterów zdarza się trafić na ancymona jadącego po złej stronie. Winą można obarczać niedostatek znakozy, bo krajanie zaś do tego przywykli, ale niektórzy imbecyle nie odróżniają chodnika od drogi, więc to walka z wiatrakami. Wystarczy spojrzeć na tych, co jeżdżą pod prąd po pasach rowerowych z wymalowanymi sierżantami.
01:49 sobota, 13 kwietnia 2024
Byle do jesieni... Przynajmniej na rowerze będzie bezpieczniej.
Z ciekawości zapytam - jak Ci się jeździ odcinkiem Świerczewo - Dębiec wzdłuż Ostatniej/Bohaterów? Ile potencjalnych kolizji przerobiłeś ostatnio? Staram się edukować naszych kochanych sezonowców w pędzie, że jednokierunkowa DDR-ka oznacza to, że jest jednokierunkowa, a po drugiej stronie jest inna, mająca podobny potencjał, ale nie wychodzi. Potrafią się nawet kłócić, że nie :)