Park w likwidacji

Odzyskałem mój gravel z serwisu. Korba skrzypiała od momentu wymiany tylnego koła. W końcu wybadałem, że mam luz w korbie. Luz zlikwidowali, pancerze, które mogłem owinąć wokół kierownicy, skrócili, owijkę wymienili. Skrzypienie jednak nie znikło, więc będę tułał się z tym problemem pewnie kilka kolejnych miesięcy.
Dawno mnie nie było w Wielkopolskim Parku Narodowym. Pojechałem z myślą ominięcia terenu po ostatnich deszczach, ale przespacerowałem się nad Jeziorem Góreckim, a potem pojechałem po szlaku do Mosiny i nie było najgorzej.
Zaskoczyła mnie zlikwidowana wiata nad jeziorem, potem zamknięta wieża. W Puszczykowie jeszcze wskoczyłem na szlak nad Wartą, gdzie po obu stronach smucił widok kompletnie zlikwidowanej infrastruktury. Ławki, wiaty, płotki, tablice informacyjne – wszystko przepadło bez śladu. Dalej było jeszcze gorzej, bo wszystkie 3 mostki były zamknięte (mimo że ich stan od dawna straszył), a na szlaku trafiłem na mnóstwo wiatrołomów. Na stronie parku wyczytałem, że szlak zamknęli kilka dni po mojej ostatniej wizycie tam, ale nie mam z tym nic wspólnego. Mimo że od lutego minęło sporo czasu, to szlak nie został przywrócony do dawnej świetności. Do tego, patrząc na zlikwidowaną infrastrukturę, można podejrzewać, że park jest w likwidacji.
Kategoria kraje / Polska, Polska / wielkopolskie, rowery / Fuji, terenowe, Wielkopolski Park Narodowy

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ejsza

00:19 środa, 11 października 2023
Oby...
00:11 środa, 11 października 2023
Zobaczymy. Dziurę w budżecie po niegospodarności obecnego rządu będzie trzeba czymś załatać. Oby nie kosztem naszego wspólnego dobra, jakim są lasy.
00:05 środa, 11 października 2023
Szychy czy nie szychy, gorzej już być nie może. Polska prawica morduje lasy, ja w ramach swojej misji pomęczyłem kilku posłów w temacie zieleni, więc wiem, że świadomość rośnie. Ludzie też już wiedzą, jak trzymać polityków za pyski. Oby tylko było kogo po wyborach.
22:09 wtorek, 10 października 2023
Trollking, wierzysz w cuda? Zmienią się tylko szychy.
Marecki, czyszczenie sztycy nie pomogło, ale może trzeba to pięć razy zrobić :P
Jeszcze zajrzę do sterów, bo ostatnio to one były źródłem trzeszczenia.
14:03 wtorek, 10 października 2023
Ze skrzypieniem w rowerze fajna kwestia, Może go powodować brud w jarzemku pod siodełkiem, niedokręcony pedał, luzy w sterach, po nawet końcówkę linki od przerzutki ocierającej o metal. U mnie były to wżrey w dolnej misce sterowej, która musiał wybić i nabić nową. Mój kolega ma za to teorię że cichy rower to martwy rower i olewa każdy odgłos :)
23:53 poniedziałek, 9 października 2023
Dzięki za info. Postaram się jeszcze w październiku tam wybrać i ocenić temat organoleptycznie :)
A czemu WPN ma to gdzieś? Bo aktualny dyrektor ma ważniejsze tematy - polowania, z których słynie, a WPN jest liderem rzezi wśród parków narodowych... Idą wybory, mam nadzieję, że w końcu takich ludzi wywali się z lasów na zawsze...