Południowa Skye

65.84  03:50
W nocy rozpadało się, do tego strasznie wiało. Nowy namiot spisał się. Przedłużyłem mój pobyt, odwiedziłem kawiarnię, gdzie za niewielką kanapkę zapłaciłem krocie, wysłałem widokówki i stwierdziłem, że słabo pada. Zapakowałem kilka drobnych rzeczy i pojechałem na lekko na południe.
Droga w sumie prosta, deszcz padał okresowo i niewiele. Jedynie wiało z południa, ale cieszyłem się, że wrócę z wiatrem. Za późno zorientowałem się, że nie założyłem pampersa, ale chyba przywykłem do siodełka, bo dopiero końcówka zrobiła się mniej wygodna.
Odbiłem na boczną drogę, gdzie pojawiło się trochę stromych podjazdów. Byłem w połowie zaplanowanej pętli, gdy deszcz wzmógł się i nie było widać jego końca. Przemokły mi spodnie, bo miały limit nieprzemakalności. Założyłem przeciwdeszczowe, to chociaż cieplej się zrobiło. Przez silny wiatr deszcz padał poziomo, co najbardziej było czuć na zjazdach, gdy setki pędzących kropel uderzały o twarz niczym igły. Po czasie poczułem mokro także w butach. Będę musiał pomyśleć o prawdziwych ochraniaczach, bo te wszyte w spodnie jednak nie nadają się na brytyjską aurę.
Wróciłem na własny ślad na drodze na północ. Deszcz zaczął robić sobie przerwy, ale to już nie było to samo, co wcześniej. Po powrocie na kemping deszcz ulżył, ale ma tak padać przez kolejny tydzień. Podobno to jest standardowa pogoda w Szkocji.
Kategoria góry i dużo podjazdów, kraje / Wielka Brytania, pod namiotem, rowery / Fuji, wyprawy / Szkocja 2024, za granicą

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa lkazd

21:22 niedziela, 28 lipca 2024
Jakby coś – im dalej na zachód, tym więcej domów na sprzedaż ;)
21:09 niedziela, 28 lipca 2024
Szkocja jest przepiękna, a temperatury wydają mi się idealne dla mojego zdrowia. Za 10 lat tam albo Irlandia.
09:31 piątek, 26 lipca 2024
Trollking, sam nie wiem, jaka pogoda jest tu uznawana za normalną, bo różne były głosy lokalsów :)
Kolzwer205, podobno klimat Skye jest taki, że to bardzo deszczowa wyspa. W maju pada tu najmniej. Kamperów było mnóstwo :)
09:06 piątek, 26 lipca 2024
Znajomi jak byli kiedyś w tamtych rejonach nie mieli ani jednego dnia bez deszczu, choć byli w bardziej komfortowej sytuacji, bo podróżowali kamperem.

Świetne ujęcia!
00:27 piątek, 26 lipca 2024
I tak miałeś szczęście, że trafiło Ci się tyle dni bez deszczu. Pogratulować :)
Mimo że deszczowo, to pięknie. A te owce i krówka rządzą :)