Kolizja pod Matsumoto

Droga prosta, miasta dwa. Właściwie drogi też dwie, ale ta druga wiodła przez przynajmniej trzy strome podjazdy, więc wybrałem krajową 19 w górę rzeki Chikuma (zwana też Shinano, jest najdłuższą rzeką Japonii).
Dzień zapowiadał się upalnie i był upalny. Miałem okazję, aby się opalić, bo moje białe czoło i czerwone policzki przypominały flagę, która powiewała na mojej przyczepce. Wysokość nad poziomem morza rosła, ale jazda nie była zbyt ciężka. Od czasu do czasu pojawiły się bardziej strome pagórki i kilka tunelów, ale ruch był niewielki. Nie musiałem często uciekać na chodniki i takie drogi mi się podobają.
Jechałem tak w górę, aż po miasto Azumino. Stamtąd jest już tylko 10 km do Matsumoto. Niestety czas mnie gonił, więc musiałem darować sobie odwiedziny na zamku, ale co się odwlecze to nie uciecze. Gdy po wjechaniu w ślepy zaułek chciałem włączyć się do ruchu, nie wiedzieć jakim cudem moja przyczepka się odczepiła, a ja zostałem z pustym rowerem. Całe szczęście kierowca tira jadącego za mną wyhamował, a ja zwlokłem ze środka drogi koło i sakwę, która się odczepiła podczas upadku. Wyjątkowo flaga się nie wybrudziła, jak to było podczas ostatniego upadku. Ja to wiem, że kiedyś źle skończę.
Przez całą moją drogę mogłem podziwiać góry. Czasem tylko te wzdłuż doliny, a czasem białe szczyty widoczne daleko. Nie mogłem się doczekać, aby je ujrzeć. Mój nocleg na ten tydzień znalazłem przez serwis Airbnb. W końcu, gdy byłem blisko celu, na horyzoncie ukazały się olbrzymie masywy górskie pokryte białym puchem (albo może zleżałym śniegiem). Niestety znajdują się one w przeciwnym kierunku do Matsumoto, ale kto wie, mam przecież tydzień na wycieczki.
Kategoria góry i dużo podjazdów, na trzech kółkach, kraje / Japonia, z sakwami, za granicą, Japonia / Nagano, wyprawy / Japonia 2017/2018, rowery / GT

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa gowdu

12:24 środa, 7 lutego 2018
Drobny zabieg marketingowy :P
OpenCycleMap i Landscape oferują dwujęzyczne opisy. Powinienem rozejrzeć się za lepszymi kafelkami.
Póki co jestem jeszcze w Japonii, a opublikowałem raptem 2 tygodnie z mojego pobytu. Taka mapka nie będzie prosta do stworzenia, ale może jakieś narzędzia pozwolą chociaż podgląd wygenerować.
12:13 środa, 7 lutego 2018
Hahahaha, taki dramatyczny tytuł i jeszcze ten spokojny początek, który podkręcał napięcie. Już sobie wyobraziłem, jaka to kolizja mogła Cię spotkać na trasie, a tu ... wyczepiona przyczepka, której nawet TIR nie rozjechał :D
Szkoda, że mapka tylko po japońsku i nie bardzo wiadomo, gdzie co i jak. Fajnie by było, jakby Ci się udało stworzyć całą trasę, jaką przejechałeś w Japonii :)