Wiadukt w Wirach

32.25  01:37
Kolejny wpis z tropików. Wyszedłem leniwie, gdy chmury obiecywały jakiś cień, ale i tak smażyłem się jak na patelni. Ruszyłem do Wirów, gdzie jest wiadukt kolejowy. Nie spodziewałem się takiego dzieła inżynierii tak blisko Poznania. W drodze powrotnej wjechałem do Wielkopolskiego Parku Narodowego, żeby trochę odetchnąć od skwaru. Oni serio likwidują ten park. Znikła wszelka infrastruktura. Pozostały chyba tylko te rozpadające się mostki.
Kategoria kraje / Polska, Polska / wielkopolskie, rowery / Fuji, terenowe, Wielkopolski Park Narodowy

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa staro

11:41 niedziela, 1 września 2024
Ale ten wiadukt jest największy, bo ma kilka łuków. Pozostałe są jednołukowe. Chyba że mnie zaskoczysz i o jakimś kolejnym nie wiem :)
W sobotę jechał parowóz, tylko w innych godzinach, więc faktycznie jeżdżą, jak chcą.
00:21 niedziela, 1 września 2024
Wiaduktów jest kilka :)
Parowóz jeździ jak chce, trzeba zaglądać na stronę Parowozowni, bo często zamieniają go szynobusami lub spalinówkami, tak było i w tę sobotę :( Niestety, padają parowozy z powodu zbyt częstej eksploatacji na linii do Leszna...
21:50 piątek, 23 sierpnia 2024
Hmm. Tydzień temu jechał, ale według Parowozowni w Wolsztynie 2 tygodnie temu nie było kursu do Poznania.
Lichy
21:18 piątek, 23 sierpnia 2024
Kiedy właśnie parowóz tamtędy jeździ ale tylko w soboty z Wolsztyna do Poznania i z powrotem. W Szreniawie jest o 14:23 jadąc do Poznania, a z powrotem z Poznania odjeżdża o 16:00. To normalny kurs rozkładowy. Parowóz Pt47-65.
19:11 piątek, 23 sierpnia 2024
Wiedza lokalna potrafi zaskakiwać :)
O tych mostach też się dowiedziałem niedawno. Gdyby jeszcze parowóz czasem tamtędy jeździł.
Lichy
12:31 piątek, 23 sierpnia 2024
No ja nie mogę! Nie miałem pojęcia, że tam jest taki wiadukt!! Od dawna fotografuję i filmuję przejazdy parowozów na odcinku Szreniawa-Wiry. Mam swoje ulubione miejsca na tym odcinku choćby mostki nad torem (istniejące oraz zrujnowane) i inne miejscówki. Zaraz w sobotę lecę w okolicę tego wiaduktu nagrać przejazd pociągu w kierunku Poznania. Szkoda tylko, że tor w kierunku Wirów prowadzi w dół więc odgłos parowozu będzie słaby. Z kolei pociąg powrotny daje piękny dźwięk, ale niestety parowóz jedzie odwrotnie czyli tendrem naprzód...