Ścieżka przyrodnicza „Olszynki”

33.94  02:10
Rok temu spodobało mi się w Parku Narodowym „Ujście Warty”, więc był to dobry moment na powrót. Szkoda tylko, że jazda pociągiem zabiera aż 3 godziny w jedną stronę. Zniecierpliwiony wysiadłem na wcześniejszej stacji i wjechałem na szlak w Świerkocinie.
Droga nic się nie zmieniła. Jechało się nawet dobrze, tylko trochę wiało w twarz. Mogłem wystartować w Kostrzynie, ale nie było najgorzej. Bardzo mało miałem szczęścia do zwierząt. Masa kaczek, jeszcze więcej łabędzi (kilka niemych i mnóstwo krzykliwych), gęsi próbowały maskować się w trawach, chyba nawet spłoszyłem kormorana, a w szuwarach coś biegało.
Na stacji w Niwce skręciłem ku ścieżce przyrodniczej „Olszynki”, gdzie znajdowały się drewniane kładki prowadzące przez podmokły las. Nie zafascynowały mnie jednak tak bardzo, jak ścieżki w Poleskim Parku Narodowym. Może byłem tam o złej porze.
Wróciłem na szlak biegnący po wale. Zorientowałem się, że mam niedużo czasu do pociągu powrotnego. Następny był 2 godziny później i dodatkowo jechał o godzinę dłużej, więc zdecydowałem się przyspieszyć ku Kostrzynowi. Końcówka szlaku i tak nie przyniosła niczego nowego. Zobaczyłbym więcej, gdybym wyruszył w środku nocy.

Kategoria rowery / Fuji, kraje / Polska, dojazd pociągiem, Polska / lubuskie, terenowe, Park Narodowy „Ujście Warty”

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iesci

22:53 poniedziałek, 6 lutego 2023
Pewnie, że chcę :) Tylko czasu jak zwykle brakuje.
19:40 poniedziałek, 6 lutego 2023
Trollking, musisz, ale czy chcesz? :P
Marecki, południowa część parku też jest przepiękna. Szkoda, że prom nie funkcjonuje, bo trzeba lecieć te kilkanaście kilometrów, żeby przedostać się przez Wartę.
17:31 poniedziałek, 6 lutego 2023
Fajnie. Kręciłem się tam w zeszłym roku w październiku. Trasa w dużej większości podobna, choć ja skończyłem na wysokości przeprawy promowej i wróciłem do Kostrzyna
23:36 niedziela, 5 lutego 2023
Mi tam się i tak podoba :)
Kurde, muszę w końcu tam być.