Po mokrym śniegu

Rozpadało się, ale takim brzydko mokrym śniegiem, że zaplanowałem przejechać się tylko przez moment po Szachtach. Czasem zarzuciło mną na śniegowych koleinach, ale bez wywrotki. Przynajmniej rower nie był cały w śniegu, jak na początku zimy.
Dostałem nowy licznik od Sigmy. Tym razem model 14.0. Jestem dość rozczarowany. O ile przyciski przestały wyglądać, jakby miały za chwilę odpaść, a ekran zyskał ramkę utrudniającą zarysowanie, to zmienili podstawkę, że do drugiego roweru potrzebuję kupić nową. Przynajmniej nadajnik sygnału współpracuje, to nie będę potrzebował kolejnego. Do tego usunęli wykres wysokości, licznik segmentów, ustawienia oszczędzania baterii, co przy większym wyświetlaczu jest karygodne. Funkcjonalnie wrócili do modelu 14.12. Pewnie w kolejnym modelu dodadzą funkcje z 14.16, a zepsują coś innego i tak koło zgniłego marketingu będzie się kręcić. Chciwość producentów nie zna granic.
Wyszedłem później na łyżwy, więc dołączam parę zdjęć ze spaceru po mieście.

Kategoria Polska / wielkopolskie, kraje / Polska, rowery / Fuji

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iniem

20:21 poniedziałek, 6 lutego 2023
Nie zwróciłem uwagi, że Cateye robi liczniki. Przejrzałem ofertę i nie wybrałbym żadnego, bo nie mają termometrów (no, jeden model miał, ale już go nie produkują, a drugi model komunikuje się z telefonem zamiast z nadajnikiem na widelcu). Co jest nie tak z ich podstawkami? Dziwnie się wpina w nie licznik, ale są tak nietrwałe?
Faktycznie, mój stary 14.16 spóźnia się 4 minuty. Dobrze, że nie korzystam z tej funkcji :P
23:42 niedziela, 5 lutego 2023
Cateye działał mi zawsze, w każdych warunkach :) Niestety miał inne wady, przez co o nim zapomniałem. Powoli myślę o powrocie, tylko musiałbym kupić iks podstawek. Czyli nie myślę.
W Sigmie nawet zegarek nie działa prawidłowo! Po kilku miesiącach spóźnia się o jakieś pięć minut. Szajs.
23:13 niedziela, 5 lutego 2023
Trollking, ja tam wolałem je w jesiennej szacie :P
Większość przewodowych liczników w deszczu nie działa. Ja zawsze owijałem swoje w woreczek. Bezprzewodowe są pozbawione tej wady.
elanspeed, ja podświetlenia boję się używać. Kiedyś tak włączyłem podświetlenie, że aż licznik się zresetował, bo zabrakło mu mocy podczas jazdy w ujemnej temperaturze :P
Marecki, myślę, że to także zasługa śniegu wokół pomnika :)
Miałem już kilka liczników, ale podstawki jeszcze nigdy nie udało mi się na tyle wyrobić, by kupować nową. Patrząc jednak na ceny tych akcesoriów, to chyba taniej wychodzi spawanie plastiku :)
19:04 niedziela, 5 lutego 2023
ładnie podświetlony pomnik.. Na sigmę nie narzekam. Dobrze skonfigurowana działa poprawnie. Podstawka niedawno mi się sypnęła, ale zamówiłem nową i licznik jak nowy..
23:12 sobota, 4 lutego 2023
Też mam Sigmę 14.0 i często nie mogę włączyć podświetlenia ekranu. Dopiero wejście w menu poprzez dłuższe przytrzymanie i wyjście "odblokowuje" tą opcję.
Tak jak mówi Trollking, nie ma za bardzo rozsądnej alternatywy...
19:52 sobota, 4 lutego 2023
Ładnie Szachtom w bieli :)
Sigma to szajs. Mam 14.16, przekłamuje średnią, w deszczu przestaje działać, podkładka się szybko wyrabia. Ale niestety rozsądnej alternatywy brak.