Trwa ładowanie…
Widzisz podstawowy wygląd strony. Wystąpił problem z serwerem plików. Napisz do mnie, gdyby problem występował zbyt długo.

Andrzej na rowerze

Wpięty

21.0700:54
Miałem 3-miesięczną przerwę od kolarzówki. Czekała czysta na lepszą pogodę. Zamontowałem w niej wpinane pedały, a ponieważ dzisiaj było tak ciepło, że drogi wyschły, to wyskoczyłem na chwilę, żeby sprawdzić, jak się jeździ. Miałem kiedyś SPD w Treku, ale zużyły się. Postanowiłem wrócić do nich w kolarzówce.
Inna geometria roweru sprawiła, że ciężko się jechało. Dodatkowo przechodziłem w nowych butach pół dnia i nie odczułem dyskomfortu, a podczas jazdy już po kilku kilometrach zaczęły cisnąć. Będzie trzeba się przyzwyczaić. Tymczasem już wiem, że muszę przesunąć bloki, bo zbyt często zahaczałem o korbę. Jeszcze nie zaliczyłem wywrotki, ale na Treku miałem niejedno spotkanie z glebą. Mam nadzieję, że na kolarzówce będę miał mniejszego pecha.
Zajrzałem do mojego Fuji i przeraziłem się. Znowu płyn hamulcowy nierówno się rozprowadził i jeden klocek ocierał o tarczę. W miejskim hałasie nawet tego nie dostrzegłem, czego efektem jest nierównomiernie starta tarcza hamulcowa. A nawet jakbym chciał wymienić te beznadziejne hamulce, to mam problem, bo spodobały mi się hamulce TRP Spyre. Wadą mechanicznych hamulców jest to, że w większości modeli klocek dociska tarczę do drugiego klocka, przez co trzeba je ciągle regulować wraz ze zużyciem. Z kolei wspomniany model, wypatrzony w Treku, którego kiedyś chciałem mieć, działa przez równomierny docisk klocków do tarczy jednocześnie. A problemem są braki magazynowe. Nie chciałbym brać byle czego, chociaż może byłoby to lepsze niż co 2 miesiące uzupełniać płyn hamulcowy i regulować położenie hamulców co tydzień.
Kategoria kraje / Polska, Polska / wielkopolskie, rowery / GT
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ioble
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

18:18 niedziela, 13 lutego 2022
Ja jednak jestem zdania, że złe światło odbiera każdy urok :P
Jeśli się odpowiednio odwdzięczają, to zawsze odrobina praktyki :)
00:19 niedziela, 13 lutego 2022
Kolej wpisana w krajobraz ma trochę odmienny urok, wtedy nie chodzi o szczegóły ;)
Oni są jednak nieprzekonani, serwis robię zawsze przy nich, ale ja się już nauczyłem, że typowym humanistom niestety nie da się wytłumaczyć takich rzeczy, a jak rzekomo zrozumieją w rzeczywistości ja mam później jeszcze więcej roboty :))
21:34 sobota, 12 lutego 2022
Daleko i mało szczegółów widać :P
Przekonaj ich do mechanicznych albo pokaż, jak się to robi. Odciążą Ciebie ;)
Jeśli dam radę, to poczekam :P
23:53 piątek, 11 lutego 2022
Podoba mi się kolejowy motyw ;) Hydrauliczne hamulce...będę musiał pewnie zalać je niedługo w rowerze kuzyna i kilku znajomych, dobrze, że w swoim rowerze już nie muszę.
W MTB mam już od roku mechaniczne Shimano i tam faktycznie pracuje tylko jeden klocek, nie jest to dla mnie wadą, bo mało jeżdżę tym rowerem. TRP Spyre znam, ustawiałem, testowałem w szosie kolegi, warto poczekać, bo to najlepsza opcja, szczególnie dla kogoś, kto więcej jeździ.
22:43 piątek, 11 lutego 2022
Chciałem tarczowe, bo miały być lepsze. Męczę się z tym hybrydowym wymysłem. Kross i Trek pakują do swoich rowerów ten zestaw hamulców, więc będę rozpytywał po sklepach. Może gdzieś się zawieruszyły i może skończą się moje problemy :)
22:33 piątek, 11 lutego 2022
Hehe, mijałem wczoraj ten remont w Szreniawie. A z tej śmieszki korzystałem chyba raz, bo jakoś mimo wszystko mi tam wąsko, droga lepsza :)

Co do hamulców - klasyczne są najlepsze. Nie ma szczęk, nie ma pewności, przynajmniej ja tak mam :) No i żadnych płynów...
18:17 piątek, 11 lutego 2022
Ja jeździłem na kolarzówce z przyczepką i sakwami, i nie było tak źle. Przydaje się mocna obręcz :P
11:36 piątek, 11 lutego 2022
Ja na szose jestem..za gruby :)
Nocny Poznań
Droga przez puszczę w lutym

Kategorie

Archiwum

Moje rowery