Śrem, Kórnik

90.00  04:16
Wiało z zachodu, więc rozważałem wykorzystać pociąg w dzisiejszej wycieczce, ale ostatecznie rozmyśliłem się i wybrałem południe. Było słonecznie i zimno. W nocy spadła odrobina śniegu. Pojechałem najpierw do Mosiny, aby następnie dostać się do Śremu. Drogi były miejscami mokre, więc chciałem ominąć teren, ale przegapiłem skrzyżowanie i ostatecznie nie było tak źle. W połowie leśnej drogi zrobiło się lekkie błoto, jednak nie miałem ochoty zawracać i jakoś to przejechałem.
W Śremie zdecydowałem nie wracać przez Rogalin, tylko uderzyć na Kórnik. Boczny wiatr trochę mi w tym poprzeszkadzał. Z Kórnika pojechałem przez Skrzynki, a potem omijając beznadziejne płyty betonowe, zaliczyłem kolejny kawałek terenu. Gdy w końcu skończą kórnicką promenadę, będzie można łatwo pojechać przez Mościenicę, chociaż blachosmrody tak tam kurzą latem, że oddychać się nie da.
Źle to sobie zaplanowałem. Wiatr zaczął dokuczać i jechało się ciężko. Wcześniej miałem ochotę pojechać przez centrum, ale mi się odechciało. Wiatr mnie wykończył.
Kategoria kraje / Polska, Polska / wielkopolskie, terenowe, Wielkopolski Park Narodowy, rowery / GT

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa geipo

21:01 niedziela, 7 marca 2021
No tak, brakuje wygodnych dróg prosto z Poznania do Kórnika. Gdyby tylko wylali asfalt na tym krótkim odcinku w Mościenicy, to po ukończeniu promenady byłoby całkiem ok. O Śremie się nie wypowiadam, bo od zawsze było tam nieprzyjemnie.
21:59 sobota, 6 marca 2021
Lubię te tereny, nawet bardzo. Każda trasa do Kórnika mnie cieszy, choć ten odcinek Skrzynki-Borówiec (moja autorska nazwa: Zemsta Adolfa) to jakiś koszmar. A Śrem? Masakra. Tam się nie jeździ na dwóch kółkach, bo szkoda roweru. Nawet nie wiedziałem, że tam na rondzie stoi ta instalacja, bo zawsze patrzę czy jakiś radiowóz nie jedzie :)