Zamglony Chełm

Popadało trochę deszczem. Myślałem, że dzięki temu stopnieje więcej śniegu. Najgorsze były zaspy, bo te zalegały albo na chodnikach, albo na drogach dla rowerów, bo odśnieżyli w niektórych miejscach bezmyślnie. No ale samochody są najważniejsze. Po śladach i tak widziałem, że byłem jedynym rowerzystą od ostatniego opadu śniegu.
Pojechałem do miasta, żeby zobaczyć, co się pozmieniało. Jeszcze przed jego granicą pojawiła się mgła, choć po odorze chyba można ją zakwalifikować jako smog (co potem potwierdziło się na stronie nowo powstałego systemu badania jakości powietrza w mieście). W centrum widziałem rozkopany reprezentatywny plac Łuczkowskiego, zupełnie jak w Poznaniu. Park Miejski tak samo ogrodzili i coś tam kopią. Chyba pierwszy raz nie postawili szopki, a i na dekoracjach świątecznych zaoszczędzili, bo dostrzegłem tylko nieoświetloną bombkę. Powstał też rower miejski, choć już po sezonie, więc stacje stały puste. Bardzo zaskoczyło mnie za to, że zlikwidowali wszystkie znaki zakazu wjazdu rowerem w mieście. Chełm był bardzo antyrowerowym miastem, ale coś ruszyło. Jednak da się.
Powrót do domu zaplanowałem na około. Drogi były nawet odśnieżone. Zdążyłem przed zmrokiem. Prognoza pogody na kolejne dni wygląda fatalnie, ale może chociaż reszta śniegu zniknie.

Kategoria kraje / Polska, Polska / lubelskie, rowery / Trek

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa adaja

22:35 piątek, 27 stycznia 2023
Trollking, oj tak, ale wyjeżdżasz z Chełma i bah! Zakaz wjazdu rowerem, bo obok leci chodnik :P
MateM, ja używam aplikacji Kanarek, która łączy dane kilku dostawców. Nie ma tam jednak danych ani Airly, ani NASK, a okolice Chełma mają właśnie najwięcej stacji NASK.
To niestety smutna rzeczywistość. Rowerzystów pod Chełmem jak na lekarstwo. Większość, którą znam to zdrowi w wieku rowerzyści, ale może po prostu nie mam szczęścia :)
20:45 piątek, 27 stycznia 2023
Osobiście korzystam z mapy krakowskiego AIRLY: ich liczne w wielu miastach wskaźniki pokazują aktualne zanieczyszczenie powietrza różnymi substancjami szkodliwymi, a algorytmy nawet wyliczają prognozowane w najbliższych godzinach zanieczyszczenie :-)

Z Polską powiatową jest ten problem, że cały czas traci lepiej wykształconą część mieszkańców na rzecz największych miast, które zwyczajnie mają więcej do zaoferowania i nie da się tej tendencji odwrócić. Można na prowincji tworzyć rowery miejskie, można usuwać znaki zakazu jazdy rowerem, ale trudno będzie zmienić mentalność licznych tu ludzi niereformowalnych, dla których rowerzysta to intruz na drodze, którego nie stać na samochód. A ile osób będzie się chciało kopać z koniem? W moim mieście przykładowo w Polskim Alarmie Smogowym działają już tylko dwie osoby...
22:35 czwartek, 26 stycznia 2023
Dobrze, że skasowali, to idzie szybciej niż zmiana mentalności większości zafiksowanych na punkcie puszki...

Faktycznie, trochę Poznań w wersji mini :)