Wiosenne „Spławy”

Wsiadłem do pociągu, żeby urozmaicić sobie wycieczkę, ale przegapiłem moją stację. Nie wyszło tak źle, mogłem nawet podjechać jeszcze jedną, to spędziłbym mniej czasu na słońcu. Było gorąco, jak na mój zakres tolerancji. Przynajmniej coś tam wiało.
Mój cel na dzisiaj to ścieżka przyrodnicza „Spławy”, którą odwiedziłem pierwszy raz jesienią. Już liczby aut i ludzi przy łączniku szlaków nie napawały optymizmem. Zostawiłem rower na parkingu i ruszyłem zgodnie z niepisanym kierunkiem wędrówki po szlaku. Kładka jest niezwykle wąska, a mimo to zarząd parku oznaczył kierunek spaceru wyłącznie na maleńkiej mapce umieszczonej gdzieś na stronie internetowej. Nie zadbali o prawidłowe oznakowanie na trasie, przez co musiałem mijać kilkadziesiąt osób, nierzadko w miejscach, gdzie jeden zły krok może doprowadzić do kąpieli.
Pomijając to, że odwiedziłem popularne turystycznie miejsce podczas majówki, było całkiem przyjemnie. Może pojawiłem się tam za wcześnie, bo chciałem zobaczyć skrzypowy las, a skrzypy dopiero wyrastały z bagien. Kilka roślin wypuściło listki, pojawiła się knieć błotna i pachniała czeremcha, a kolory z rdzawych zmieniły się w wiosenną zieleń. Było to jednak mało zmian. Z pewnością jeszcze tam wrócę.
Ruszyłem w drogę powrotną, ale mam tak mało opcji do wyboru. Szkoda, że sieci dróg i kolei są tak słabo rozwinięte w tych stronach. Mimo to już wpadł mi pomysł na kolejną wycieczkę.
Kategoria Chełmski Park Krajobrazowy, dojazd pociągiem, kraje / Polska, Poleski Park Narodowy, Polska / lubelskie, rowery / Trek

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ciwka

21:28 wtorek, 3 maja 2022
Późną jesienią jest pusto, tylko przyroda tak jakoś gotowa jest do snu zimowego :P
21:21 wtorek, 3 maja 2022
Szlak dla samobójców, ale piękny :)
20:45 wtorek, 3 maja 2022
Kolzwer205, na szlaku „Dąb Dominik” oznaczenia na drzewach są tylko w jednym kierunku, a kładki tam są dużo szersze. Na „Spławach” nie dość, że jest to chyba (nie widziałem wszystkich) najwęższy szlak w parku, to jeszcze oznaczony w obu kierunkach.
Marecki, zieleń już jest taka, jak w Poznaniu podczas mojego wyjazdu. Tam wiosna przyszła szybciej :P
18:59 wtorek, 3 maja 2022
Świetne są te kładki, choć tak jak kolega Kolzwer zauważył kłopotliwe może być mijanie. Świetna wiosenka na fotkach, a zieleń coraz bardziej soczysta.
12:51 wtorek, 3 maja 2022
Mijanka na tych drewnianych kładkach z pewnością nie należy do łatwych, ale brak oznaczeń w terenie to porażka, sam gdybym był tam przejazdem i znalazł się przy szlaku w 95% informacji o nim szukał bym w internecie dopiero po zwiedzeniu co najmniej krótkiego odcinka.