Wieża widokowa na Winnicy

Wpadła mi w oko najwyższa w Wielkopolsce wieża widokowa, więc zaplanowałem dzisiaj wspiąć się na nią. Pojechałem pociągiem do Starego Bojanowa, bo wiało z południowego-zachodu i nie miałem ochoty na walkę z wiatrem. Było ciut chłodniej niż wczoraj, z dużą dawką zachmurzenia, ale jechało się dobrze. Złapało mnie kilka mżawek, wpadłem też na trochę nieplanowanego terenu, który okazał się strasznie grząski. Mam za wąskie opony.
Widok z wieży na wzgórzu Winnica rozciągał się na pobliskie wsie i miasta (dostrzegłem wieżę ciśnień w Kościanie). Drewniana wieża powstała niemal 10 lat temu i każdy stopień skrzeczał niczym starożytny japoński system alarmowy trzeszczących podłóg. Zrobiłem kilka zdjęć i ruszyłem ku Poznaniowi.
Przez ramię widziałem burzę sunącą się równolegle do mojego kierunku jazdy. Obawiałem się, że może mnie złapać, ale nic z tego. Nawet słońce śmielej zaczęło wyglądać zza chmur i zrobiło się cieplej. W sumie jechałem z wiatrem, więc nie mogłem narzekać. Dopiero koło Mosiny pojawiły się kałuże, więc wiedziałem, że przegapiłem gwiazdę dzisiejszej prognozy pogody.
Kategoria kraje / Polska, Polska / wielkopolskie, terenowe, dojazd pociągiem, Wielkopolski Park Narodowy, rowery / GT

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa edzaj

21:08 środa, 19 maja 2021
Całkiem sprawnie się uwinęli z tym. A pogoda ostatnio sprzyja ładnym pejzażom :)
21:02 środa, 19 maja 2021
Dobrze, że już po awarii, bo jest na czym oko zawiesić ;)
20:39 wtorek, 18 maja 2021
W centrum danych NASK nastąpiła awaria i hosting części wizualnej mojego bloga jest tymczasowo niedostępny :(
20:07 wtorek, 18 maja 2021
Mnie wpis wyświetla się jedynie z tekstem i białym tłem, bez zdjęć.
19:04 poniedziałek, 17 maja 2021
Dzień był niemal idealny na wycieczki :)
Pewnie po zimie nic jeszcze nie jeździło, ale trasa z Żegrówka do Wielichowa już chyba nie odzyska swojej dawnej świetności.
Nawet nie wiedziałem, że taki kolorowy budynek tam jest, a tyle razy jeździłem tunelem. Przypomniał mi o Tęczowej wiosce na Tajwanie :)
21:43 niedziela, 16 maja 2021
Spoko pomysł na malowniczą wycieczkę.

Ta linia wąskotorówki nie jest taka zapomniana. Ja wciąż ją mam w pamięci - nawet kilka razy nią jechałem, półzawodowo, bywałem też w "centrali". Trasa Stare Bojanowo - Śmigiel mam nadzieję kiedyś wróci do swej świetności, bo klimat na tym odcinku jest świetny, łącznie ze składami.

Fajnie, że Poznań Dębiec się pojawił ;)
Będzie padać czy nie będzie?