100 000

Przypadkiem zauważyłem, że moje nogi pokonały niemal 100 tysięcy kilometrów na rowerach (przynajmniej tyle naliczyłem w dzienniku). Na dzisiaj zostawiłem sobie ostatnie kilometry do okrągłej liczby. Całość zajęła niemal 9 lat. To teraz do miliona! Przy obecnym tempie zajmie mi to około 80 lat.
Wybrałem się na północ Poznania, bo to raptem 20 km w jedną stronę, a brakowało mi dwukrotności tej liczby. Było cieplej niż wczoraj i słonecznie, chociaż niebo chmurzyło się przez pół dnia.
Złapałem lekkiego kapcia. Powietrze uciekało powoli, więc tylko dopompowałem powietrza. Wkrótce i tak muszę wymienić oponę, więc nie chce mi się łatać dziury. Tak poza tym, to wycieczka bez większych wrażeń. Jechałem głównie drogami dla rowerów i kaskaderów, na Morasku złapała mnie złota godzina, potem zapadł zmierzch i wróciłem do domu.
Kategoria kraje / Polska, po zmroku i nocne, Polska / wielkopolskie, rowery / GT

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iodty

21:13 środa, 21 października 2020
Cóż, konsumpcjonizm i chęć korzystania z życia są silniejsze. To już nie te czasy, żeby martwić się o wojnę, głód czy biedę. W przyszłości z pewnością pojawi się kolejny bodziec do zmian i pewnie średnia długość wieku znów wydłuży się. Zmiany w zachowaniach ludzi na przestrzeni lat potrafią być fascynujące.
10:24 niedziela, 11 października 2020
W zasadzie jest wiele sposobów, które albo wydłużają życie, albo go nie skracają, niestety w większości są one dla współczesnych ludzi cywilizowanych niemożliwe do zastosowania, bo nie da się ich pogodzić z konsumpcyjnym stylem życia.

Najprostszy przykład to dieta i sirtuiny. Udowodniono, że ograniczenie spożywanych kalorii może wydłużyć życie nawet o 20%. Pytanie, kto będzie przez całe życie nie dojadać, aby zamiast 80 lat przeżyć 96, odmawiając sobie jednocześnie konsumpcjonizmu? Dlatego to nasze babcie i dziadkowie z wojennych i komunistycznych pokoleń niedostatków żyją tak długo, i m.in. dlatego też współczesne, młode pokolenie nie osiągnie już tak imponującej długowieczności.

Inny przykład to mieszkanie w dużej aglomeracji, które z kolei skraca nasze życie o kilka lat i jest przyczyną licznych chorób. Niewiele jest jednak osób, które zrezygnują z dużej dostępności pracy, dobrej oświaty i służby zdrowia przenosząc się na prowincję, aby żyć dłużej i zdrowiej. Tendencja jest odwrotna: przybywa ludności w i tak dużych metropoliach.

Długowieczność jest na wyciągnięcie ręki, niestety jest ona okupiona zbyt wielkimi wyrzeczeniami i większość ludzi z niej rezygnuje :|
19:12 piątek, 9 października 2020
Dzięki! Kto wie, może do tego czasu wymyślą sposób na przedłużenie życia ;)
23:45 czwartek, 8 października 2020
Pogratulować wyniku! Milion już niestety pozostanie marzeniem, ale 500 tysięcy, gdy tylko zdrowie pozwoli (czego życzę) jeszcze może się zbierze ;)
17:44 czwartek, 8 października 2020
O, tego jeszcze dożyję ;p
10:48 czwartek, 8 października 2020
Po drodze, za jakieś 30 lat, jest jeszcze Księżyc :)