Wiosenny ChPK

Pogoda była podobna do wczorajszej, tylko prawie nie padało i temperatura była w zakresie 16–20 °C. Wybrałem się do Chełmskiego Parku Narodowego, żeby zobaczyć, co zmalowała tam wiosna. Było dużo zieleniej niż rok temu, a w dodatku pojawiły się kwiaty (w większości knieć błotna).
Przez chwilę pogroziło deszczem, ale dzisiaj spadło tylko parę kropel. Ruszyłem do wsi Świerże, którą wczoraj polecił mi spotkany rowerzysta. Objechałem tylko kawałek parku i skierowałem się w drogę powrotną. Minąłem kilka ciekawych budowli, nawet pierwszy raz dostrzegłem dudka, który jednak szybko uciekł. Zajrzałem jeszcze na Bagno Serebryskie, gdzie naprawili platformę widokową, a bród przecinający drogę wciąż się powiększa. Szkoda, że nikt z administracji nie wpadł na pomysł zbudowania tam chociaż kładek, jeśli nie mają środków na przepust, który uwolniłby drogę od zalewania.
Kategoria Chełmski Park Krajobrazowy, kraje / Polska, Polska / lubelskie, terenowe, rowery / Fuji

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa scsie

21:09 niedziela, 1 maja 2022
Marecki, ten wiatrak miałem zaznaczony do odwiedzenia już od dawna, ale mam kilka różnych list miejsc do odwiedzenia i nie ogarnąłem, że chciałem go zobaczyć :D
Kolzwer205, wyczytałem, że pasażerskie kursują tam od sierpnia do października, ale linia jest utrzymana w dobrym stanie, więc może jeżdżą tam też towarowe, prawdopodobnie z wywózką drewna.
Trollking, rok temu chciałeś w nich topić leśników :P
Przez ostatni rok widziałem tyle nowych zwierząt, że aż się zaskakuję :)
20:34 sobota, 30 kwietnia 2022
Faktycznie fajnie. Można się utopić, ale w jakże pięknych okolicznościach przyrody :)

Dudek to nie taki banał, samo ujrzenie to niemal jak zrobienie zdjęcia :)
08:47 sobota, 30 kwietnia 2022
Te niezelektryfikowane kolejowe szlaki najbardziej przykuwają moją uwagę :) Ekstra ujęcia z trasy!
07:04 sobota, 30 kwietnia 2022
Fajne błotnisto-bagnienne tereny. Szkoda że dudek ci przepadł, ale za to wpadł wiatraczek :)