Trwa ładowanie…
Trwa ładowanie…

Widzisz podstawowy wygląd strony. Wystąpił problem z serwerem plików. Napisz do mnie, gdyby problem występował zbyt długo.

Andrzej na rowerze

Mizen Head

  92.95  05:45
Po wczorajszym deszczu został tylko mokry namiot. Dzień zapowiadał się słoneczny, choć wiatr dzisiaj dokuczał na tyle, że założyłem wiatrówkę.
Kontynuowałem jazdę po szlaku EuroVelo 1. Dziś wiódł po mało uczęszczanych drogach, ale podjazdy mnie nie oszczędzały. Widoków nie było zbyt wiele, bo irlandzkie drogi są obsadzone wałami kamienno-ziemnym, które dodatkowo porasta bujna roślinność. Trudno tutaj o pobocza. Do tego zieleń potrafi zabierać dużo drogi, więc wiele aut jeździ porysowanych. Najgorsze są krzewy różane.
W jednym miasteczku zrobili plan filmowy. Statyści już obstawili swoje pozycje, ale personel z krótkofalówkami jeszcze nie blokował ruchu, więc udało mi się przedostać.
Zrobiło się ładnie. Z wody wyrastały olbrzymie klify. Zdecydowałem się odwiedzić kraniec Przylądka Mizen, czyli Mizen Head, opisany jako punkt Irlandii wysunięty najdalej na południowy-zachód (niektórzy opisują go też jako punkt wysunięty najdalej na południe). Udało mi się dostać tam zanim zaczęli zamykać ścieżki. Przespacerowałem się tu i tam. Wyglądało to nieziemsko i majestatycznie.
Wszystko, co dobre szybko się kończy. Ruszyłem dalej. Droga wiodła na najwyższy szczyt dzisiaj. Było tak pusto, póki nie pojawili się Niemcy. Beznadziejni kierowcy. Poza nimi widuję jeszcze brytyjskie tablice rejestracyjne, ale ogólnie mało tu turystów na obcych blachach.
Zaledwie parę kilometrów od celu zaczęło kropić. Udało mi się nie zmoknąć. Rozbiłem się na kempingu i rozpadało się na poważnie.
Przy okazji poszukiwań informacji o dawnych liniach kolejowych natrafiłem na mapę irlandzkiej i brytyjskiej sieci kolejowej. Gęstość torowisk w niektórych miejscach robi wrażenie. W Polsce również istnieje taka mapa.

Kategoria góry i dużo podjazdów, kraje / Irlandia, pod namiotem, rowery / Fuji, wyprawy / Irlandia 2025, z sakwami, za granicą
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa oryna
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

22:41 poniedziałek, 28 lipca 2025
Informacje na każdej stronie tak się powielają, że nikt nie panuje nad tym, czy są aktualne.
04:09 poniedziałek, 28 lipca 2025
Zapewne, tak samo w mojej okolicy daniej było mnóstwo linii wąskotorowych, które funkcjonowały dla okolicznych kopalni.

Linia 971 to akurat nie jest PKP PLK, tylko prywatna KGHM-u, dlatego jej nie ma na mapie, czyli Wikipedia też ma błędną informację.
15:21 niedziela, 27 lipca 2025
Ale to są historyczne linie kolejowe. Podejrzewam, że wiele z nich powstało na potrzeby górnictwa czy zbrojenia w czasie wojen. Po wielu liniach w Irlandii nie było nawet śladu, gdy próbowałem niektóre odnaleźć.
Mapa PKP PLK też jest dziwna, bo brakuje linii nr 971, którą, według Wikipedii, zarządza PKP PLK. Nie odzwierciedla też stanu faktycznego, bo na linii nr 356 między Gołańczą i Kcynią nie ma przejezdności (dopiero planują przywrócenie tej linii do użytku).
11:53 niedziela, 27 lipca 2025
Zdjęcia nr 12 i 27 najbardziej mi się podobają, dawne mostu kolejowe równie ciekawe :)
Spojrzałem na tą mapę linii kolejowych i satelitę, wiele linii kolejowych jest tam naniesionych, których po prostu nie ma, więc aż tak bogata w tory ta kolej na wyspach nie jest :)
Jako aktualną mapę linii kolejowych w PL też lepiej patrzeć na mapę PKP PLK (https://mapa.plk-sa.pl/), baza kolejowa jest tworzona przez miłosników i również ma sporo nieaktualnych informacji.
Który kemping?
Mokra Irlandia

Kategorie

Archiwum

Moje rowery