Narai-juku

Pora ruszać dalej na zachód. Poranek był bezchmurny i słoneczny, ale chłodny. Próbując znaleźć czysty widok na ośnieżone Alpy Japońskie, trafiłem na otwarte muzeum etnograficzne. Stały tam rekonstrukcje chat z okresów Heian (794–1185 n.e.), Jōmon (14.000–300 p.n.e.) i Kofun (300–538 n.e.). Zaskoczyły mnie te pierwsze, bo wyglądały najbardziej prymitywnie, a to najmłodszy okres z dziejów Japonii.
Dalsza droga też była usłana zabytkami, bo jechałem dawnym szlakiem handlowym Kiso-kaidō, na którym znajdowały się stacje. Obecnie na niektórych z tych stacji znajdują się dystrykty z zachowaną architekturą z tamtego okresu. Jedną ze stacji był Narai-juku, który obecnie jest chyba najrozleglejszym obszarem z tradycyjną architekturą. Przespacerowałem się po kilku uliczkach. Spotkałem bardzo mało turystów, ale wiele miejsc było jeszcze zamkniętych. Być może z powodu okresu zimowego trwającego do kwietnia, jak przeczytałem na jednej z tabliczek.
Przejechałem tunel, a po drugiej stronie słońce trochę bardziej prażyło. Białe góry zaglądały co jakiś czas do doliny, przez którą płynęła szumiąca rzeka. Widziałem kilka wodospadów, wiele pięknych widoków – zarówno w naturze, jak i architekturze. To był bardzo udany dzień.
Kategoria za granicą, z sakwami, wyprawy / Japonia wiosną 2023, rowery / Fuji, kraje / Japonia, Japonia / Nagano, góry i dużo podjazdów

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa acaja

16:07 czwartek, 30 marca 2023
Potwierdzam, ten stary szlak handlowy jest przepiękny :)
Tylko to są chaty sprzed kilku tysięcy lat. Byōdō-in wybudowano, gdy nami rządził Kazimierz I :)
Kolej jest tutaj wszędzie, ale zazwyczaj widzę pociąg, gdy jest już za późno na wyciągnięcie aparatu :P
Pewnie chodziło o siedzenie, bo jedzenie jest tu zdrowe :P Nie mam pojęcia, ale to chyba trzeba mieć chude nogi, by tak siedzieć :D
23:23 środa, 29 marca 2023
Im dalej na zachód, tym piękniej. Co widać po zdjęciach :)
Faktycznie, domki trochę takie afrykańskie.
Kolej(ny) plusik za kolej :)
Ciekawe, jak japoński sposób jedzenia na kolanach wpływa na kolarzy. Ktoś to kiedyś badał? :)