Trwa ładowanie…
Widzisz podstawowy wygląd strony. Wystąpił problem z serwerem plików. Napisz do mnie, gdyby problem występował zbyt długo.

Andrzej na rowerze

Po burzy

21.2201:07
Trochę popadało. Jak co roku pojawiły się podtopienia. Deszcz ustał, ulice ciut przeschły, więc ruszyłem po okolicy, mijając mnóstwo zalanych wybetonowanych placów. Miałem jechać gdzieś Wartostradą, ale skręciłem na Luboń. Zaczęło trochę kropić, jednak postanowiłem wydłużyć dystans i pojechałem zobaczyć tunel pod torami. Zwykle jeżdżę Kopaniną lub Grunwaldzką, czekając nierzadko na zamkniętym przejeździe, ale może przekonam się do ciut innej drogi. Po drugiej stronie torów spotkałem się z mnóstwem udogodnień dla rowerzystów. Ulice jednokierunkowe ze świeżymi kontrapasami. Zupełnie tego nie rozumiem, bo to tylko drogi osiedlowe, na których jeździ mało aut i teoretycznie ruch powinien być uspokojony. Przecież jest tyle innych dróg, które wymagają remontu, przebudowy lub budowy porządnej infrastruktury rowerowej. Miasto absurdów.
Kategoria kraje / Polska, Polska / wielkopolskie, rowery / Fuji
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa obiek
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

07:40 piątek, 25 czerwca 2021
Podobna sytuacja jest z Warszawą, gdy np. z wygodnego miasta wjechałem na pruszkowskie drogi dla kaskaderów ;p
20:40 czwartek, 24 czerwca 2021
Najgorsze jest to, że nawet w powiecie nie ma takich zasad, czego Koziegłowy, Luboń, Puszczykowo czy Mosina są najgorszym przykładem. Paradoksalnie od kilku lat lepiej się jeździ przez to po mieście niż po zadupiach pod nim...
19:15 czwartek, 24 czerwca 2021
No ładnie. Szkoda, że w całej Polsce nie ma takich zasad.
20:56 środa, 23 czerwca 2021
Tak, są specjalne wytyczne dla Poznania.

https://www.poznan.pl/mim/rowery/-,p,35473,35475,37915.html

"6.1. Konstrukcja drogi dla rowerów

Droga dla rowerów (oraz dla rowerów i pieszych) powinna mieć następujące warstwy: nawierzchnię (warstwę ścieralną) wykonaną z betonu asfaltowego lub mastyksu grysowego o grubości 4-5 cm rozkładaną mechanicznie na podbudowie i wałowaną,zaleca się stosowanie mieszanek jak dla kategorii ruchu KR1, KR2 lub KR3 zgodnie z Warunkami Technicznymi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (WT2); podbudowę z kruszywa naturalnego, dogęszczanego mechanicznie i stabilizowanego chudym betonem o grubości po dogęszczeniu co najmniej 15 cm(zgodne z normami PN-EN 13242, PN-S-06102, WT-4 oraz WT-5); jeśli to konieczne, warstwę odsączającą a w przypadku gruntów innych niż G1 także odcinającą (odpowiednio ulepszone podłoże, chroniące przed przemarzaniem)".
19:10 środa, 23 czerwca 2021
Wydaje mi się, że ta infrastruktura nie powstała z budżetu obywatelskiego lub mapa inwestycji nie jest wystarczająco szczegółowa.
Wytyczne Ministerstwa Infrastruktury dotyczące bezpieczeństwa ruchu rowerowego powstały lata temu i mało kto ich przestrzega, bo nawet po ich powstaniu mnóstwo dróg dla rowerów zostało wybudowanych z kostki. Czy to są jakieś poznańskie standardy?
21:57 wtorek, 22 czerwca 2021
O, Dębiec :)

Kontrapasy i inne dość rozsądne wynalazki mają taki sens, że niewiele kosztują, ale najczęściej są skutkiem wyboru z budżetu obywatelskiego i znaczą sporo dla osób z danego fyrtla. To, co dla osoby jeżdżącej tak jak my, głównie przez miasto z musu i z chęcią go opuszczającej, oraz dla tego, kto chce się dostać się wygodnie do pracy niekonieczne w puszcze, oznacza co innego.

Jak na moje Poznań w końcu ma rozsądną politykę rowerową. Za długo dominowała tu antyrowerowa bylejakość. Teraz masz przynajmniej standardy, które zakazują kostki. Jak na Polskę to niestety już dużo.
Pachnące rosarium
Jednak jadę w góry

Kategorie

Archiwum

Moje rowery